Mappeoppgave - ikt - 2007/2008
Jeg har valgt å skrive om fordeler og ulemper ved bruk av Powerpoint i klasserommet. Hittil har jeg laget og brukt tre PP-presentasjoner. Den første gangen jeg brukte PP i undervisningen, ville jeg skåne elevene for å skrive av alt som sto på PP. Jeg ga dem derfor papirutskrift av presentasjonen, og resultatet var at de fleste lente seg godt og passivt tilbake i stolen - omtrent som om de så en dårlig film på tv. Neste gang måtte elevene skrive notater selv, og var mer aktive. Forleden brukte jeg igjen PP, nå til en aktiv og lærevillig klasse. Jeg la ut presentasjonen på Class Fronter i forkant, og vil siden evaluere elevenes utbytte av denne varianten.
Jeg vil komme inn på teori knyttet til emnet senere. Har noen funnet god litteratur om PP på norsk?
Jeg vil komme inn på teori knyttet til emnet senere. Har noen funnet god litteratur om PP på norsk?


1 Comments:
Hei, Marit Viktoria!
Nå skal du få en kommentar av meg, lovlig sent. Jeg skal også skrive om pp-fordeler og ulemper. Det jeg tenkte å bruke var teori knyttet til formidlingspedagogikk og den artikkelen som er lagt ut(på engelsk). Jeg mener at man knytte inn teori om læringssyn(behavioristisk) og i hvilke situasjoener den måten å undervise på kan fungere. Skal bruke Woolfolk, Imsen og artikkelen til Kjeldsen.Har du funnet noe annet lurt? Vi ses på samling håper jeg!
Post a Comment
<< Home